Pelaburan yang memberi keuntungan WOW: private mandate

 Assalamualaikum & salam buat pembaca semua, 

Awal tahun ini (2021) saya mula berkenalan dengan pelaburan Private Mandate (PM). Saya mula membuat rujukan atas talian. Pada Mac 2021 rasa keinginan membuak buak untuk lebih tahu dan mula berhubung dengan konsultan bagi perbincangan lebih lanjut.

Akhirnya dapat juga duduk semeja untuk memperhalusi PM.

Menarik dan sangat menarik!

Dengan rekod pulangan melebihi 100% dalam setahun mampu mengaburi mata pelabur.

Bayangkan jika labur RM700 ribu  maka untung RM 700  ribu.

Percaya tak?

Mesti rasa tidak percaya kan?

Di bawah ini saya lampirkan jadual pulangan menggunakan apps financial calculator.   Saya mengambil purata pulangan 50% setahun setelah ditolak semua kos yang terlibat dan pelabur tidak mengeluarkan hasil keuntungan dalam tempoh tersebut. Pulangan 50% sesuai dengan jumlah pelaburan yang minima atau sedikit. 


 Pelaburan RM50K

Rajah 1: Pelaburan RM50,000.00


Pelaburan RM100K



Rajah 2: Pelaburan RM100,000


Pelaburan 150K

Rajah 3: Pelaburan RM150,000.00


Berdasarkan Rajah-rajah  di atas:

i. Sekiranya melabur RM50K dan dalam tempoh 10 tahun akan perolehi sekitar .RM2.8juta 
ii. Pelaburan RM100K dan dalam tempoh 8 tahun akan menjadi jutawan.
iii. RM150K dilabur akan menjadi jutawan dalam tempoh 6 tahun. 

(Apapun perlu diingat, ini sekadar unjuran sahaja. Perlu ambil kira risiko  dan juga mungkin kadar pulangan melebihi 50%)

Kenapa saya tidak mengambil pulangan 100% kerana berdasarkan penerangan oleh penasihat kewangan biasanya yang mampu mendapat pulangan 100% adalah pelaburan dalam jumlah yang tinggi seperti RM1 juta dan sebagainya., 

 Dimana nak dapatkan modal sebanyak RM100K atau RM150K?

Buatlah pelaburan dari sekarang. Sama ada di unit amanah atau di mana-mana pelaburan yang dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti (sc). Bila dah genap RM50K  boleh mula melabur di private mandate (PM). Minima pelaburan di PM adalah RM50K.

Risiko?

Pastinya setiap pelaburan ada risiko. Makin tinggi pulangan makin tinggi risiko.

Difahamkan prestasi syarikat yang saya hubungi ini risiko adalah -5% kerugian berdasarkan rekod syarikat.

 Pada pandangan saya ia adalah berbaloi dengan rekod kadar pulangan yang begitu tinggi.

Semoga perkongsian ini boleh memberi manfaat kepada para pembaca untuk mula bersemangat untuk melabur dan biarkan “wang bekerja untuk anda”.

 Doakan juga supaya saya dapat menjadi konsultan/marketing team untuk Private Mandate.

Salam perkongsian

::Aishah Ghani::


Comments

  1. Terima kasih kerana berkongsi informasi ini. Sangat membantu untuk kesedaran semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama dan terima kasih kerana berkunjung ke blog saya.

      Delete

Post a Comment